Analiza sentymentu recenzji najlepszych inteligentnych głośników

07/20/2019

Technologia z obsługą głosu ewoluowała przez lata i zasadniczo zmieniła sposób, w jaki ludzie znajdują, wykorzystują i działają w oparciu o informacje. 50% wszystkich wyszukiwań będzie odbywać się za pomocą głosu do 2020 r. I 30% wyszukiwań bez nawet ekranu. Zakupy głosowe będą poważnym zjawiskiem w ciągu najbliższych trzech lat, a 31 milionówAmerykanów ma dokonać zakupów za pośrednictwem inteligentnych głośników w 2019 roku.

Zebraliśmy wszystkie recenzje zamieszczone na BestBuy, Walmart i Amazon dla najlepszych inteligentnych głośników - Amazon Echo 2nd Gen, Amazon Echo Plus drugiej generacji, Apple HomePod, Google Home i Sonos One i przeprowadziliśmy analizę opinii na temat ich opinii.

Najlepsze porównanie inteligentnych głośników

Oto tabela porównawcza przedstawiająca ważne cechy wszystkich najlepszych inteligentnych głośników, które przejdziemy w tym poście:

najlepsza inteligentna tabela porównawcza dla mówców i sentymentów

  • BestBuy to jedyna strona internetowa, która zawiera listę wszystkich inteligentnych głośników.
  • Amazon nie sprzedaje Apple Homepod i Google Home na swojej stronie.
  • Walmart nie wymienia inteligentnych głośników Amazon na swojej stronie internetowej.

Śledzenie opinii klientów przez pewien okres czasu, identyfikowanie pierwotnej przyczyny i minimalizowanie negatywnych sentymentów do marki pomaga w poprawie jakości obsługi klienta. Monitorowanie marki może analizować i śledzić, ilu użytkowników ma pozytywne nastawienie do produktu konkurenta, co pomaga w dotarciu do nowych klientów i zachowaniu istniejących.

Nastroje klientów dla inteligentnych głośników

Poniższy wykres przedstawia procent pozytywnych, negatywnych i neutralnych sentymentów, które klienci prezentują w stosunku do tych marek inteligentnych głośników. Było to możliwe dzięki przeprowadzeniu analizy sentymentów na temat recenzji online napisanych dla tych produktów:

  • Niebieski oznacza procent pozytywnych sentymentów
  • Różowy oznacza procent neutralnego sentymentu
  • Żółty oznacza procent negatywnego sentymentu

analiza klientów-sentyment-smart-speakers.PNG

Apple Homepod wypada lepiej w nastrojach klientów, ponieważ ma najwyższy pozytywny sentyment (64,4%) i najniższy negatywny sentyment (1,6%) .

Amazon Echo 2nd Gen ma drugi najwyższy odsetek pozytywnych sentymentów (63,9%). Google Home ma najwyższy neutralny sentyment (37,5%), a Sonos One ma najwyższy negatywny sentyment (2,9%).

Jak klienci opisują inteligentne głośniki?

inteligentny-głośnik-sentyment-analiza-klient-opis

Przeanalizowaliśmy nastroje klientów na podstawie liczby wystąpień wymienionych poniżej słów w przeglądzie:

  • Pozytywne słowa analizowane są (dobre, miłe i świetne)
  • Negatywne słowa analizowane są (trudne, rozczarowujące, sfrustrowane, złe, marnotrawne, nie mogą, drażnić)

Opisując Google Home i Amazon Echo 2nd Gen, klienci korzystali z pozytywnych słów 6.2K i 5.4K razy w swoich recenzjach. Negatywne słowa stanowią mniej niż 10% wszystkich inteligentnych recenzji głośników.

Jak wiarygodne są recenzje inteligentnych głośników?

Sprawdziliśmy wiarygodność recenzji zebranych przy użyciu FakeSpot i stwierdziliśmy, że wszystkie inteligentne głośniki mają ponad 70% wiarygodnych opinii. Apple HomePod ma najbardziej wiarygodne recenzje (90%) , następnie Sonos One (81,65%) i Amazon Echo Plus 2nd Gen (80%). Opinie klientów na temat Google Home i Amazon Echo 2nd Gen są w 71% wiarygodne.

Trend oceny klientów dla inteligentnych głośników

inteligentne analizy głośników-sentymentów-klientów

Powyższy wykres pokazuje trend ocen klientów dla inteligentnych głośników od października 2017 r.

Amazon Echo Plus 2nd Gen (4.67) , Sonos One (4.62) i Apple HomePod (4.60) mają najwyższe 3 średnie oceny od lipca 2019 roku.

Amazon Echo 2nd Gen (4.54) to jedyny inteligentny głośnik, który odnotował spadek (0,16) średniej oceny. Amazon Echo 2nd Gen przeszedł od najwyższej klasy inteligentnego głośnika na początku 2019 r. Do czwartego najlepszego inteligentnego głośnika, jeśli chodzi o średnią ocenę do lipca 2019 r. Apple HomePod (4.60) i Google Home (4.50) mają stałego klienta rating w tym okresie.

Trend wzrostowy ocen klientów Sonos

Sonos wykazał znaczącą poprawę, od bycia inteligentnym głośnikiem o najniższym ratingu (4,03) w 2017 r. Do bycia głośnikiem o drugiej najwyższej średniej ocenie (4,62). Oceny Sonos wzrosły o 14,6% między październikiem 2017 r. A lipcem 2019 r . Podczas gdy inni wykazali jedynie niewielką poprawę lub spadek średnich ocen.

Obejmowanie asystentów Smart Home i Voice

Jednym z kolejnych dużych skoków technologicznych będą postępy w zakresie urządzeń z obsługą głosu i interakcji z klientami. Inteligentne głośniki były przede wszystkim sposobem na strumieniowanie muzyki lub uzyskiwanie prognozy pogody, ale teraz stanowią krytyczny krok w kierunku zbliżenia się do inteligentnego (połączonego) domu. W ciągu ostatnich 10 lat w domach towarowych nastąpiła drastyczna zmiana z usług dostępnych tylko w domu na możliwość sterowania domem z dowolnego miejsca. Własność inteligentnych głośników wzrosła o 40% w 2018 r., Osiągając 66,4 mln , co stanowi ponad jedną czwartą dorosłych w USA.

Ponieważ między asystentami głosowymi rysuje się wiele linii bojowych, marki starają się znaleźć lepsze metody ułatwiające codzienne zadania. Koncentrują się one na umożliwieniu interakcji głosowej na ich własnych właściwościach. Amazon już dominuje na rynku głośników z obsługą głosową dzięki umiejętnościom Alexa 93K w porównaniu z 4253 akcjami Google Assistant.